Product successfully added to your shopping cart
Validity
Quantity
Total
Continue shopping Proceed to checkout  

Results of the vote on the evaluators of grants in the area of culture for the years 2021-2022

Back to the category overview
Previous category Next category

Audiovision category

As for the audiovision category, the evaluation committee will evaluate grant applications for support of film shows, festivals and projections, for organizing workshops aiming to increase the qualification of professionals in the area of audiovision or for projects focusing on the spectator’s medial education.

Candidates:

photo of candidate

MgA. Zdeňka Kujová

Manažerka v kreativních odvětvích. Díky své profesní zkušenosti jako filmová producentka v produkci ... (more) Manažerka v kreativních odvětvích. Díky své profesní zkušenosti jako filmová producentka v produkci GNOMON má vhled do oboru audiovize jak v hrané, tak dokumentární tvorbě, velmi okrajově v animované. Je ve spojení s vedením Asociace producentů v audiovizi, zástupci České televize, podílela se na vzniku regionální Filmové kanceláře Brno a filmového fondu JFNF. Orientuje se v podpoře kinematografie v našem prostředí (Státní fond kinematografie, program Creative Europe - Media, Eurimages, regionální fondy). Pravidelně se účastní českých význačných filmových festivalů KVIFF, MFDF, ZFF. Zná místní scénu, jak tvůrce, organizátory akcí, tak provozovatele artových kin. Tyto zkušenosti dovedli Zdeňku Kujovou k nominaci do komise programových dotací právě v oblasti audiovize. Zdeňka Kujová studovala divadelní a kulturní management na JAMU v Brně (MgA.) a na Fachhochschule Potsdam v Německu se zaměřením na podporu kultury, financování a kulturní politiku. Od roku 2007 působila ve vedení umělecko-kulturního sdružení REPT o.s., kde byla spoluzakladatelkou Divadla Feste a produkovala řadu divadelních inscenací, výstav a festivalů. Podílela se také na projektech nového cirkusu s prof. Ctiborem Turbou a s režisérem Dušanem D. Pařízkem spolupracovala v Pražském komorním divadle/Divadle Komedie. V roce 2011 byla vybrána jako stipendistka nadace Roberta Bosche v rámci programu "Cultural managers from east and central Europe", na stáž v lipském kreativním a uměleckém centru Baumwollspinnerei, což určilo její nynější zaměření na kreativní průmysly. Po návratu z Německa Zdeňka vypracovala pro Magistrát města Brna komplexní studii proveditelnosti pro projekt Kreativní centrum Brno. V současnosti působí na JIC z.s. jako manažerka vznikajícího kreativního hubu KUMST. Jejím zájmem je rozvíjet Brno jako kreativní město.
photo of candidate

Mgr. Barbora Šedivá, Ph.D.

Zakládající členka a statutárka sdružení 4AM/Fóra pro architekturu a média, statutárka a kurátorka ... (more) Zakládající členka a statutárka sdružení 4AM/Fóra pro architekturu a média, statutárka a kurátorka mezinárodní platformy nových médií Multiplace. V letech 2009-2012 působila v Domě umění města Brna jako dramaturgyně doprovodných programů a kurátorka mezinárodního projektu a výstavy REMAKE se zaměřením na průkopnická díla mediálního umění středovýchodní Evropy. V roce 2012 ve spolupráci s architektem Janem Perneckým kurátorovala vítězný projekt Asking Architecture pro Pavilon České a Slovenské republiky na 13. Bienále Architektury v Benátkách - výstava byla realizována s použitím tzv. rozšířené reality. V letech 2013-2014 koordinovala největší slovenskou cenu pro mladé výtvarníky Cena Oskára Čepana. V roce 2015 kurátorovala a organizovala mezinárodní konferenci v rámci digital art / new media programu projektu Mons 2015 - Evropské město kultury v Belgii. V letech 2015-2016 byla spoluorganizátorkou a dramaturgyní festivalu elektronické hudby Itch My Ha Ha Ha v Brně. V letech 2014-2019 byla ředitelkou nového experimentálního kulturního prostoru PRAHA, který realizoval spolek 4AM ve spolupráci s Moravskou galerií v Brně. Od roku 2019 je členkou spolku Vašulka Kitchen Brno. Na katedře Teorie interaktivních médií na Masarykově Univerzitě v Brně několik let vedla seminář zaměřen na aktivní zkoumání aktuálních tendencí v oblasti mediálního umění a jejich historických souvislostí. Publikuje odborné texty v časopisech Smart Cities, Era21, Art&Antiques, Flash Art, je redaktorkou časopisu pro soudobé umění.
photo of candidate

Bc. et MgA. Markéta Sára Valnohová

S audiovizuální tvorbou se pravidelně setkává už od svého vysokoškolského studia, které v současné ... (more) S audiovizuální tvorbou se pravidelně setkává už od svého vysokoškolského studia, které v současné době pokračuje doktorským výzkumem zaměřeným na limity scenáristiky a dramaturgie artových televizních stanic. V pracovním životě se scenáristicky podílela na pořadech a seriálech nejrůznějšího charakteru, od zakázek pro veřejnoprávní média po komerčnější sektor. Vedle toho se věnuje on-line marketingu a copywritingu. Její přínos by mohl spočívat ve zkušenostech teoretického i praktického rázu. Sama je často v pozici tvůrce, který píše scénáře a "jde se svou kůží na trh", ale také v pozici externího dramaturga ČT, který svým úsudkem ovlivňuje budoucnost jiných projektů. Pohybuje se tedy na obou stranách barikády a dokáže vyhodnotit situaci na každé z nich. Kromě toho spoléhá na určitý vědomostní a umělecký background, který jí dala studia na dvou vysokých školách; v jednom případě zaměřené na estetiku, v druhém na uměleckou tvorbu. Díky tomu ví, že zachovat úroveň a kvalitu díla - a zároveň oslovit relevantní publikum a splnit sledovanost - je posláním tvůrců i dramaturgů. Proto se snaží nad věcmi přemýšlet komplexně a předem odhadnout silné i slabé stránky všech projektů - vlastních, i těch předložených jí k posouzení.
photo of candidate

MgA. et MgA. Stanislav Slovák

Režisér, dramatik, herec, zpěvák, vysokoškolský pedagog, absolvent DIFA JAMU (činoherní režie a muz ... (more) Režisér, dramatik, herec, zpěvák, vysokoškolský pedagog, absolvent DIFA JAMU (činoherní režie a muzikálové herectví), kmenový herec Městského divadla Brno od roku 2000. Od roku 2008 pravidelně režíruje v domovském divadle i v zahraničí. V letech 2010-2018 byl vedoucí pedagog ateliéru muzikálového herectví na JAMU.
photo of candidate

Ing. Jarmila Poláková

Před rokem 1989 se při svém zaměstnání technika (je absolventka ČVUT) dramaturgicky a organizačně p ... (more) Před rokem 1989 se při svém zaměstnání technika (je absolventka ČVUT) dramaturgicky a organizačně podílela na programu hudebního a filmového klubu v Ledči nad Sázavou a po 5 let produkčně a dramaturgicky zajišťovala folkový festival Písní za mír v Lipnici nad Sázavou. Tři roky pracovala v propagaci hudebního vydavatelství PANTON. V letech 1987 - 1989 byla dramaturgem jedné ze scén hudebního festivalu Rockfest Praha. V roce 1992 s prof. Josefem Alanem, Alenou Müllerovou, Helenou Třeštíkovou a prof. Jiřím Kabelem založila Film&Sociologii, kde jako producentka pracuje dodnes. F&S prošla několika právními formami. V současné době je Film&Sociologie s.r.o. - pod touto značkou vzniklo víc než 160 dokumentárních filmů, které odvysílala Česká televize a televize Nova. Devět těchto filmů bylo v kinodistribuci. Dva filmy - Občan Havel a Olga - obdržely ocenění Český lev. Posledními dokončenými filmy jsou Pasažéři, rež. Jana Boršková (film byl v roce 2019 v kinodistribuci) a Setkání s Libuší, rež. Taťána Maková. Je spoluzakladatelka Ceny Pavla Kouteckého pro režiséry dokumentárních filmů. Podílí se na filmovém festivalu Elbedock.
photo of candidate

Mgr. Marcel Řimák

Od roku 1978 je členem filmového klubu nejdříve v místě bydliště, tedy Veselí nad Moravou, nyní v H ... (more) Od roku 1978 je členem filmového klubu nejdříve v místě bydliště, tedy Veselí nad Moravou, nyní v Hodoníně. Od té doby se aktivně zajímá o kinematografii. V roce 1992 se stal ředitelem Městského kulturního střediska (MKS) ve Veselí nad Moravou. MKS zajištovalo provoz kina Morava, dramaturgie filmové klubu byla pod jeho patronací. V roce 1994 zorganizoval s doc. Galinou Kopaněvou první ročník Semináře ruských filmů. V tomto roce proběhne již 27. ročník tohoto Semináře. V roce 1999 založil tradiční Seminář asijských filmů, který probíhal až do roku 2015. V rámci tohoto Semináře promítali filmy např. z Indie, Japonska, Číny, Thajska, Mongolska, Filipín, Severní Koreje, Vietnamu, Indonésie, Tchajwanu a dalších asijských zemí. Zahájili rovněž pravidelná dětská představení Bijásek. Dále dali prostor pro Ozvěny Dnů evropského filmu, Jednoho světa, Severského filmového podzimu a Severské filmové zimy, festivalu tibetských filmů ProTibet. V roce 2008 se stal členem první divácké poroty Mezinárodního filmového festivalu FEBIOFEST, v roce 2010 členem poroty Mezinárodního dětského filmového festivalu ve Zlíně. Od roku 2011 je členem Rady Asociace českých filmových klubů. Pravidelně navštěvuje filmové festivaly v Karlových Varech, Jihlavě, Letní filmovou školu v Uherském Hradišti. Od roku 2011 je ředitelem Domu kultury v Hodoníně, kde v místním kině Svět pokračují aktivity z Veselí nad Moravou. Promítají se zde přímé přenosy z Newyorské Metropolitní opery, přímé přenosy baletů z Londýna či Moskvy. Pravidelně nabízí divákům dokumenty z galerií po celém světě. Založili promítání pro důchodce BIOSENIOR a pro maminky MAMABABYBIO. V současnosti probíhá rekonstrukce kina Svět za 70 milionů Kč. Vznikne zde nové dvousálové plně digitalizové kino s ozvučením Dolby Atmos.
photo of candidate

Ing. Jiří Králík

Absolvent VŠE fakulta řízení, odbor EMV. Deset let zaměstnán jako matematik-analytik a pak i vedouc ... (more) Absolvent VŠE fakulta řízení, odbor EMV. Deset let zaměstnán jako matematik-analytik a pak i vedoucí výpočetního střediska, v roce 1991 ale zásadně změnil svůj profesní život a stal se ředitelem Městských kin v Uherském Hradišti. V této funkci pak pokračoval ve svých aktivitách v oblasti filmových klubů a pořádání velkých filmových akcí. V letech 1991-2007 byl ředitelem Letní filmové školy a iniciátorem její zásadní transformace v respektovaný a úspěšný mezinárodní filmový festival. V roce 1995 založil tradici Projektu 100, který pak řídil až do roku 2008. Stál u zrodu dalších významných kulturních aktivit a festivalů -? v oblasti film festivalu CINEMA MUNDI, MO(e)VING MUSIC, FESTIVAL NAD ŘEKOU, BRITSKÝ SEMINÁŘ…. V roce 2011 pak působil jako ředitel Domu kultury v Kroměříži, kde zakládal další velké nefilmové festivaly - VIVAT AMADEUS, STOPTIME, MEZINÁRODNÍ FESTIVAL DOŽÍNKOVÝCH TRADIC a především DNY SLOVANSKÉ KULTURY. V letech 1991-2007 založil a pak i vedl slavný moravský rockový klub MÍR v Uherském Hradišti, který propagoval nezávislou kulturu - hudební, výtvarnou, divadelní. Celý svůj profesní život pak věnoval především propagaci estetické výchovy a organizaci četných aktivit - např. festivalu ARTEDIEM nebo projektu FILM A ŠKOLA. V posledních letech pak v roli programového ředitele výrazně měnil charakter a průběh dvou významných tradičních festivalů - EKOFILM a TOURFILM. V letošním roce pořádal tři velké celostátní akce - celostátní přehlídku Kinematograf 100, 6. ročník festivalu DNY SLOVANSKÉ KULTURY a iniciuje vznik nového mezinárodního festivalu Prague Spring Festival. V současnosti je prvním místopředsedou Státního fondu kultury MKČR.
photo of candidate

Mgr. BcA. Miroslav Vlček

Doktorand na Ústavu filmu a audiovizuální kultury Filozofické fakulty MU, kde se výzkumně věnuje př ... (more) Doktorand na Ústavu filmu a audiovizuální kultury Filozofické fakulty MU, kde se výzkumně věnuje především audiovizuálním kreativním průmyslům s primárním zaměřením na dokumentární film. Vyučuje předměty zaměřené na televizní a filmovou dramaturgii. Dokumentu se věnuje také jako režisér a producent. Vystudoval mediální studia a žurnalistiku na Fakultě sociálních studií MU a scenáristiku na Divadelní fakultě JAMU.
photo of candidate

Mgr. art. Zuzana Janečková, Ph.D.

Umělkyně a kurátorka, absolventka Fakulty humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystric ... (more) Umělkyně a kurátorka, absolventka Fakulty humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Katedry výtvarnej tvorby, obor slovenský jazyk - výtvarná výchova (1998-2004), Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave (VŠVU) obor Socha, objekt, inštalácia a oboru Intermédia a multimédia (2006-2008) a Fakulty výtvarných umění Vysokého učení technického v Brně (2009-2012). Diplomová práce na VŠVU v Bratislave s názvem Unititled pod vedením Anny Daučíkové na ateliéri Videa a multimediální tvorby se věnovala strategiím pojmenovávání uměleckých děl. Video Unititled bylo prezentované později na skupinové výstavě Lovci v raji v Slovenské národní galerii (2012) a na sérii skupinových výstav No comment? (Galerie AULA, 2012 / Galerii TIC, 2013 / Stredoslovenská galeria Banská Bystrica, 2014). Výsledkem dizertační práce na téma strategie anonymní identity je publikace Slovník anonymity (2012). Ve své umělecké a kurátorské činnosti zkoumá hybridní umělecké tvary, novotvary, ekoaktivismus, péči, sběratelství, pojmenovávání uměleckých děl a anonymní tendence v autorství. Od roku 2012 pracuje jako kurátorka v Galerii TIC. Od roku 2017 paralelně učí na Střední škole umění a designu v Brně - obor Nová média. Od roku 2016 do 2019 byla členkou grantové komise MKČR (sekce umělecké stipendia). Dlouhodobě působí v redakční radě slovenské verze portálu artalk.cz. Příležitostně píše recenze pro časopis Flash art. Je členkou kurátorského uskupení Café Utopia (Katarína Hládeková, Marika Kupková, Markéta Žáčková). V Galerii TIC realizovala sérii výstav zaměřených na video a nová média. Od roku 2015 se podílí na přípravách a realizaci mezinárodního filmového festivalu B16. V roce 2019 v rámci kurátorského uskupení Café Utopia spolukurátorovala prohlídku Brno Art Open 2019. V roce 2020 bude za Galerii TIC ve spolupráci s Artyčok.tv v komisi pro výběr Open Call 2021. V Galerii TIC se podílí na dramaturgii kina No Art, kde probíhá v roce 2020 spolupráce s Artyčok.tv a ateliérem Videa na FaVU (Martin Mazanec).
photo of candidate

MgA. Ivana Hrončeková

Absolventka a doktorandka FaVU VUT v Brně, zajímá se především o oblast experimentální kinematograf ... (more) Absolventka a doktorandka FaVU VUT v Brně, zajímá se především o oblast experimentální kinematografie a umění pohyblivého obrazu ve spojení s literaturou a textem. Předsedkyně GRAU kllktv, z. s., seskupení umělců a teoretiků, vytvářející prostor pro prezentaci nastupující generace vizuálních umělců, pracujících zejména v médiu videa, spolek také funguje jako vydavatelská platforma pro autorské publikace malého nákladu. V letech 2016 - 2018 se na FaVU dramaturgicky podílela na modulové výuce předmětu Videogram ve formátu filmových a video projekcí. V létě 2019 absolvovala stáž ve vídeňské filmové distribuční společnosti sixpack film. Kurátorsky spolupracuje s Galerií TIC, jako editorka a jazyková korektorka spolupracuje se slovenskou sekcí artalk. Aktuálně profesně působí jako kurátorka Galerie města Blanska.