Produkt byl úspěšně přidán do vašeho nákupního košíku
Platnost
Počet
Celkem
Pokračovat v nákupu Přejít k placení 

Výsledky hlasování o hodnotitelích dotací v oblasti kultury

Zpět na přehled oblastí
Předchozí oblast Další oblast

Oblast výtvarného umění, fotografie, designu a architektury

V oblasti výtvarného umění, fotografie, designu a architektury bude hodnoticí komise posuzovat žádosti o dotace na podporu výstavních projektů, celoroční výstavní činnosti, vydávání odborných publikací v tištěné i elektronické podobě včetně katalogů k výstavám, dalších projektů v dané oblasti – přehlídek, soutěží, výtvarných a odborných sympozií, aj.

Kandidáti:

foto kandidáta

Karolína Plášková, MA

Architektka a kurátorka. Studovala architekturu v Brně, Vaduzu a Vídni a „Social Design – Arts as U ... (více) Architektka a kurátorka. Studovala architekturu v Brně, Vaduzu a Vídni a „Social Design – Arts as Urban Innovation“ ve Vídni. Podílela se na organizaci kulturních a odborných akcí spojených s architekturou a urbanismem, např. Den architektury v Plzni, festival urbanize! ve Vídni, konference Plán pro Brno. Je kurátorkou projektu Drazí architekti…, který byl vystaven v Galerii architektury Brno a Galerie Jaroslava Fragnera v Praze. Pro Fakultu architektury VUT v Brně sestavila přednáškové série o architektonickém vzdělávání a nerůstu v architektuře. V roce 2021 produkovala výstavy Andi Schmied: Soukromé výhledy a Gabu Heindl: Městské konflikty – Manifest bydlení v Galerii architektury Brno.
foto kandidáta

Mgr. Marcela Straková

Kulturní manažerka, kreativní producentka a kurátorka, vystudovala anglistiku-amerikanistiku a ději ... (více) Kulturní manažerka, kreativní producentka a kurátorka, vystudovala anglistiku-amerikanistiku a dějiny umění na Masarykově univerzitě v Brně. Absolvovala studijní i pracovní stáž ve Švédsku, poté působila na Ministerstvu kultury ČR, na Nové scéně Národního divadla, vedla České centrum ve Stockholmu a festival scénografie a divadelní architektury Pražské Quadriennale 2015. V letech 2017–2020 působila jako zakládající ředitelka Nadačního fondu 8smička a stojí za konceptem stejnojmenné zóny pro umění 8smička. Před založením 8smičky, působila v manažerském týmu Národní galerie Praha. V letech 2008–2018 se jako producentka a kurátorka podílela na výstavních projektech v Praze i v zahraničí. Mimo to ráda konzultuje kulturní a umělecké participační projekty, které se snaží uvést v život v místech, jež ji osloví, zaměřuje se na posílení kulturních značek, kulturní strategie a fungování kulturních institucí. Je členkou kulturního výboru MHMP, komise Umění pro město a Kulturní komise Prahy 7. V současné době působí jako programová ředitelka kandidatury Brna na titul Evropské hlavní město kultury 2028.
foto kandidáta

Mgr. Jana Písaříková, Ph.D.

Působí jako kurátorka a teoretička umění. Její odborné aktivity jsou spojené s Moravskou galerií v ... (více) Působí jako kurátorka a teoretička umění. Její odborné aktivity jsou spojené s Moravskou galerií v Brně a Galerií města Blanska. Zabývá se především oblastí umění od druhé poloviny 20. století. Ve své kurátorské praxi klade důraz na výzkum lokálního prostředí a jeho zkoumání v širším celorepublikovém a mezinárodním kontextu. Z hlediska soudobé historie se věnovala především výzkumu dějin místního konceptuálního umění, především v tvorbě Dalibora Chatrného, J. H. Kocmana, Jiřího Valocha, Pavla Rudolfa nebo například Mariana Pally a Jana Zuziaka. Díla zmíněných si lze prohlédnout ve stálé expozici Art is here: nové umění po roce 1945, která je k vidění v Pražákově paláci Moravské galerie v Brně. Na vzniku této expozice se v roce 2015 podílela. Neméně důležitá je pro ni reflexe nejmladší a střední generace autorů v Brně působících. Jejich tvorbu dlouhodobě sleduje prostřednictvím své činnosti v Galerii města Blanska a v minulém roce participovala na přípravě výstavy Tady a teď v Domě umění města Brna, která byla věnovaná místní nejmladší a střední generaci. V posledních pěti letech se do popředí jejího odborného ale především osobního zájmu dostalo téma péče a stárnutí nejen v prostředí uměleckého provozu. K tomuto zájmu se nedopracovala prostřednictvím výstav, ale díky osobní zkušenosti. V současné době připravuje výstavu Milana Kozelky, k níž společně s teoretičkou Pavlínou Morganovou a umělcem Vladimírem Havlíkem vydali v nakladatelství Větrné mlýny publikaci Svázáno do Kozelky. Přednáší také na FaVU VUT o dějinách nového umění s přihlédnutím k lokální praxi. Studia absolvovala na Masarykově univerzitě v Brně a následně doktorát na FaVU VUT.
foto kandidáta

MgA. Andrea Kaňkovská

Narodila se na severu Čech, kde vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Kamenickém Šenově a ... (více) Narodila se na severu Čech, kde vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Kamenickém Šenově a bakalářský titul získala na Fakultě umění a designu UJEP v Ústí nad Labem v ateliérech Design skla a Přírodní materiály. Do Brna přišla v roce 2001, vystudovala zde magisterské studium na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně v Ateliéru sochařství u Jana Ambrůze. Už během školy i poté organizovala a kurátorovala výstavy se zaměřením na sochu, instalaci a koncept. V Brně realizovala 3 měsíční festival Kontejnery umění před zavřeným Domem umění, s Galerií Klatovy-Klenová organizovala spolu s Marcelem Fišerem sympozium Art&Pond na Kosmoukovském rybníku, V Carreře v Gum studiu kurátorovala výstavu Transfer of location československého umění, která byla součástí mezinárodního sochařského bienále. V průběhu času učila na uměleckých školách: Ve Velkých Opatovicích, na SUPŠS v Jihlavě-Heleníně vedla Ateliér výstavnictví a prostorové tvorby, nyní učí v rámci doktorátu na Katedře výtvarné výchovy PdF MU. Působila jako odborný pracovník Sklářského muzea v Novém Boru, produkční na FaVU VUT v Brně, vedoucí Oddělení pro práci s veřejností v Moravské galerii, produkční ve Fait gallery a dramaturgyně Galerie města Blanska. Aktuálně se věnuje doktorátu se svým projektem Sochařské laboratoře, malé dcerce, rodině a příležitostným spolupracím s galeriemi a muzei a přehlídkami umění v ČR.
foto kandidáta

Bořivoj Hájek

Je místopředseda spolku Spolu za brněnskou kulturu z.s. Je brněnským fotografem, věnuje se video a ... (více) Je místopředseda spolku Spolu za brněnskou kulturu z.s. Je brněnským fotografem, věnuje se video a fotoreportážím, ve kterých zachycuje kulturní události v Brně. Úzce spolupracuje na PR komunitního centra Klub Art13 (zadní trakt) a jeho galerii. Profesně se věnoval řadu let zpravodajství a publicistice. Od roku 1993 pravidelně spolupracoval a fotografoval pro tato tištěná periodika: Brněnský Večerník, Slovo, Telegraf, Den, Právo, Rovnost, Rock&Pop, Respekt, Prague Bussines Journal, Fotografie magazín - dvakrát první cena v soutěži TOP foto. Internetová média: Free music, Stream TV. Česká televize. V rámci výstav své tvorby představuje převážně 3 cykly:
1. Koncerty, festivaly, reportáže
2. Urbanistický vývoj města a brněnské architektury
3. Výtvarné pojetí architektonických detailů.
Spolupráce s brněnskými i nebrněnskými kapelami posledních pár i hodně dávných let: Lidopop, Čankišou, Ukulele orchestra jak Brno, Tubabu, Děti kapitána Morgana, Superlimonáda, Helmutova stříkačka, Balet Československého rozhlasu, Dunaj, BOO, Josef Klíč, Idiot Crusoe, Leash, Benjamin band, Tyršova společnost, Zeměžluč, Jan Lamram, Já jsem poznal, Putrescin.
foto kandidáta

Mgr. Petr Ingerle

Absolvoval dějiny umění a historii na Filozofické fakultě MU v Brně a jednoleté studium dějin a fil ... (více) Absolvoval dějiny umění a historii na Filozofické fakultě MU v Brně a jednoleté studium dějin a filozofie umění a architektury na Central European University v Praze. Od roku 1999 pracuje v Moravské galerii v Brně, v současnosti jako kurátor sbírky kresby a grafiky 20. století. Připravil několik menších výstav současného umění a výstavní projekty Melancholie, Možnosti záznamů, Plocha, hloubka, prostor, Brněnský Devětsil a multimediální přesahy umělecké avantgardy, Josef Šíma. Cesta k Vysoké hře (s Annou Pravdovou), Otakar Kubín / Othon Coubine. Boskovice – Paříž – Simiane 1883–1969, Umění snížené diference. Dále publikoval Příběh perspektivy. Dějiny jedné ideje. Od renesance k modernímu umění a myšlení a ve sbornících Pictura verba cupit, Libosad. Studie o českém a evropském barokním umění, Acta Historiae Artium a katalozích Ejhle světlo a V zrcadle stínů. Umění a civilizace barokní Moravy, Devětsil 1921-1930.
foto kandidáta

Aleš Řepka

Studoval střední školu fotografickou v Brně. Po škole se přes 20 let věnoval fotografii reklamní, t ... (více) Studoval střední školu fotografickou v Brně. Po škole se přes 20 let věnoval fotografii reklamní, technické, umělecké. Začal produktovou fotografií pro Keramiku Znojmo, Fruta Znojmo, přičemž tyto fotografie byly používány po celou dobu existence výrobků těchto firem. Ve své dlouholeté profesní kariéře fotil české i zahraniční umělce, sportovce, politiky, jako např. Jana Kratochvílová, Samantha Fox, Falco (Johann Hölzel), Brigitte Nielsen, George Foreman a další. Několik let spolupracoval se stájí Benetton F1 a fotil piloty F1 Schumacher, Fisichella, Morbidelli. Ve svých 40 letech pracoval jako technický a umělecký ředitel pro síť multikin v Evropě a stál u zrodu digitalizace a 3D technologií v kinematografii v ČR. V tomto období spolupracoval na filmových festivalech s Fero Feničem a také na festivalu v Karlových Varech s Jiřím Bartoškou. Několik let pracoval v týmu 3D Studio digitálního sochařství Fakulty výtvarných umění VUT v Brně, kde využil svých fotografických zkušeností při skenování, fotografování, 3D tisku. V průběhu kariéry předával své zkušenosti jako lektor atelierní fotografie. V současné době se věnuje také sommelierství.
foto kandidáta

Jiří Ptáček

Kurátor výstav a výtvarný publicista. Místopředseda Spolku Skutek. V letech 2003—2006 byl šéfredakt ... (více) Kurátor výstav a výtvarný publicista. Místopředseda Spolku Skutek. V letech 2003—2006 byl šéfredaktorem výtvarného časopisu Umělec, v letech 2007–2008 vedl Galerii NoD v Praze, mezi lety 2012–2020 Fotograf Gallery v Praze a v letech 2015-2021 Galerii Měsíc ve dne v Českých Budějovicích.
V uplynulých dvou desetiletích pracoval na řadě událostí v brněnských institucích (Galerie TIC, Fait Gallery, Moravská galerie v Brně, Dům umění města Brna, Galerie Pitevna aj.). V roce 2011 realizoval celoroční program Galerie mládí pro Galerii mladých v Brně. Pedagogicky působí na UMPRUM v Praze, v letech 2009-2011 vyučoval v Ateliéru video na FaVU VUT. Řadu brněnských umělců a umělkyň představil na výstavách jinde. Vedle stovek monografických výstav realizoval kolektivní výstavy The Collectors: Live Re-edit (Dům umění města Brna, 2007), Neexistuju, když mě nevidíš (Futura, Praha, 2007), Lotus Effect (Městská galerie Šternberk, 2008), Cena Jindřicha Chalupeckého: New millenium, Minor Sensations (Museum of Art, Seoul National University, Jižní Korea, 2009), A, B, C, D, E, F. Abeceda diplomanta FaVU (Dům umění města Brna, 2011), Škola: Houština / Studie, skica, model (Galerie Armaturka, Rampa a Vitrínky, Ústí nad Labem, 2011), 25 miliónů čar (Galerie města Blanska, 2013), Ruce (Galerie U Dobrého pastýře, Brno, 2014), České malířství dvacátého prvního století v deseti obrazech (Galerie Měsíc ve dne, České Budějovice, 2016), Můžeme ztratit všechno, jen ne čas (Galerie Měsíc ve dne, České Budějovice, 2017), Pozdní intimita (GVU Hradec Králové, 2021) nebo Ještě než promluví (Šopa Gallery, Košice). Ze všestranné spolupráce s brněnským umělcem Václavem Stratilem jmenujme alespoň průřezové přehlídky Nedělám nic a jiné práce (Moravská galerie v Brně a Futura, Praha, 2015) a Krajiny (Fait Gallery, Brno, 2017). V letech 2006—2016 vedl výtvarnou rubriku časopisu Nový prostor. Od roku 2017 je redaktorem kulturního magazínu Milk&Honey. V roce 2015 obdržel Cenu Věry Jirousové za výtvarnou kritiku.